Computerconfiguratie
- Opslagmedia, randapparatuur, netwerken, systeembronnen.
Toepassingsprogrammatuur en ontwikkelingssoftware
- Databasemanagement: tabellen, query's, formulieren, rapporten en relaties.
- Rekenbladen: draaitabellen, macro's maken en beheren, besturingselementen, VBA
- Webdevelopment: naast de basishandelingen worden eveneens HTML, CSS en Javascript aangehaald.
- Programmeren: arrays, meerdimensionale arrays, control arrays, sequentiële bestanden.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
Toelichting:
1. Inhoudelijk expert
- de student kan gevorderde problemen zelfstandig analyseren en met geïntegreerde toepassingssoftware oplossingen bedenken en realiseren
- de student verwerft ruimere inzichten op het vlak van de computerconfiguratie en kun je deze begrippen ook eenvoudig, duidelijk en gestructureerd uitleggen, demonstreren en/of situeren
- de student kan gestructureerd websites ontwerpen op het internet of intranet met gebruik van webeditors en stylesheets
- de student ontwikkelt en verfijnt attitudes zoals doorzettingsvermogen, zelfredzaamheid, zin voor efficiëntie en een open houding ten opzichte van veranderingen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Je beheerst de inhouden, vaardigheden en attitudes bereikt in het eerste jaar van de opleiding.
A. Type
- handboek
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
- Leren programmeren in Visual Basic .NET 1/2
- Cursus via de hogeschool
- Online cursussen
- Artikels uit tijdschriften.
- E-learning
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
- discussieseminarie
B. Omschrijving
Je dient je cursussen aan te vullen met eigen nota's. Een actieve deelname aan alle lessen is onontbeerlijk om alle mogelijke tips, inzichten en vaardigheden op te nemen.
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- open boek
- aan de computer
B. Omschrijving
- Permanente evaluatie: 10%
- 1ste examenperiode: 50%
- 2de examenperiode: 40%
- 3de examenperiode: zoals 1ste en 2de examenperiode
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
10
|
Permanente evaluatie
|
|
|
10
|
Permanente evaluatie
|
30
|
Schriftelijk/praktisch
|
40
|
Schriftelijk/praktisch
|
70
|
Schriftelijk/praktisch
|
20
|
Mondeling
|
|
|
20
|
Mondeling
|
|
|
|
|
|
|