Toerisme, communicatie & media (2007-2008)

De studenten maken kennis met de sectoren toerisme en media. Ze ondernemen allerhande communicatieve acties die nodig zijn bij de organisatie van een evenement. Ze verwerven inzicht in het medialandschap in Vlaanderen en in de technieken om contact op te nemen met de media. Concreet gaat het om het schrijven van persberichten en het samenstellen van een persmap.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
  • C02 Zijn/haar werk en de daartoe benodigde competenties managen.
  • C03 De gepaste ICT-tools gebruiken.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

niet gepubliceerde cursus: Marcel Cools - Omgaan met de media

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

De studenten voeren het hele academiejaar door diverse communicatieopdrachten uit. monitoraat op afspraak
OA:
08280361
Code:
08280361
Vakcoördinator:
Marcel Cools
Semester:
1+2
Studiepunten:
4
Onderwijstaal:
Nederlands