Module muzische vorming (2007-2008)

De verschillende expressievormen geïntegreerd verwerken rond één thema, in een creastage, in muzische belevingsdagen, in een leesweek of in de opleiding vanuit de verschillende deelgebieden samen. Er worden twee namiddagen uitgewerkt voor de lagere school, waarin rond één thema de verschillende expressievormen geïntegreerd worden. Dit gebeurt via een muzische voorstelling en een leesdag

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
  • C07 Lid van schoolteam.
  • C08 Partner van externen.
  • C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
  • C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
Als inhoudelijke expert: -kun je heel wat vaardigheden, kennis en houding verwerven over de verschillende domeinen van de muzische vorming -kun je verbondenheid met je eigen ik ervaren, als met andere studenten en kinderen. Als cultuurparticipant: -kun je muzische en kunstzinnige expressievormen ontdekken waarmee ze ervaringen en gevoelens kunnen uitdrukken. Als begeleider van een leerproces: -kun je open staan voor een muzische grondhouding. -kun je de expressie van anderen begrijpen of aan te voelen en te waarderen. Als realiseren van een krachtige leeromgeving: -kun je werken in teamverband aan het opbouwen van een voorstelling voor de lagere school.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Competenties van het overeenkomstige OO in het voorgaande programmajaar verworven hebben of gelsaagd zijn voor het vorige programmajaar.

A. Type

  • Andere: Het gebruikte materiaal is themagebonden en dus el

B. Verplichte leermiddelen

Leerplannen muzische vorming Onuitgegeven cursus en teksten van de docenten

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • groepswerk
  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

Zowel Leesweek als Muzische week: 100% PE Individuele en groepsgebonden feedback: de studenten worden gedurende de ganse week nauwgezet begeleid door de betrokken docenten.
OA:
10250320
Code:
10250320
Vakcoördinator:
Sandra Sannen
Semester:
2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands