De student verwerft inzicht in de basisinhouden van bewegingsopvoeding in de basisschool, beheerst de bijhorende didactiek en beheerst een brede waaier van (muzische) bewegingsimpulsen, de student is overtuigd van het belang van bewegingsintegratie.
De student demonstreert vaardigheid m.b.t. de onderdelen zwemmen en ropeskipping
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
de cursusonderdelen bewegingsopvoeding, zwemmen en muzische vorming
leerplan LO
C. Aanbevolen leermiddelen
Het is noodzakelijk aanvullend bronnenmateriaal te raadplegen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- Andere: microteaching
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- open boek
- praktische proef
- individuele taak
- permanente evaluatie
B. Omschrijving
De individuele taak omvat een verzameling aanleggen van bewegingstussendoortjes,
bruikbaar in de klas.
De practische proef omvat twee zwemslagen correct beheersen en een ritmische combinatie in het touw presenteren.
Er kan deelgenomen worden aan een beginsituatietoets voor zwemmen.