Gedragsobservatie bij kinderen en hun ouders; (H)erkenning en omgaan met gedragstoornissen bij kinderen op de kinderafdeling, begrippen in de gedragsproblematiek bij kinderen en de kinder-en jeugdpsychiatrie; Pediatrische Psychopathologie, Beïnvloeding van gedrag door opvoeding; Kinderverwaarlozing en -mishandeling; Seksueel misbruik bij kinderen; Contextueel denken; Kansarmoede; Kinderen en jongeren in de huidige maatschappij, Nieuwe samenlevingsvormen; Criminologische preventie voor de jeugd en jeugdcriminaliteit; Ambulante thuiszorg en Outreachwerking.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving