De student leert dat de basis van succesvol ondernemen het ontwikkelen en onderhouden van goede relaties is met klanten, medewerkers, leveranciers en aandeelhouders. Volgende onderwerpen komen aan bod: customer delight management, netwerken, het ontwikkelen van sociale competenties aan de hand van het gedragsmodel 'de Roos van Leary' en het model 'Relationship styles van Insights', het belang van de eerste indruk en de manier waarop anderen je zien, de kracht van positief denken en handelen, de kracht van het gunnen, personeelsbeleid en verkoopstechnieken voor gevorderden. In CRM-marketing leert de student hoe marketeers loyaliteitsprogramma's inzetten om klanten te binden.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
B. Omschrijving
De student kan vragen stellen na of tijdens de lessen. De docent geeft feedback over het groepswerk en de presentatie ervan.