Inhoudelijk leert de student de noodzakelijke technische vaardigheden om geluid te bewerken, video te bewerken, foto's te bewerken, presentaties te maken, digitale toetsen te maken, rekenbladen te ontwerpen, mindmaps te ontwerpen, websites te maken, etc ... De student maakt kennis met de educatieve context en het nut en de beperkingen van bovenvernoemde technieken.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen en als organisator is de student in staat om interactieve leerpakketjes (vb toetsen) aan te maken, te presenteren m.b.v. verschillende ict-technieken en ict-toepassingen te integreren in zijn administratief werk.
Als innovator en onderzoeker is de student in staat om op het internet toepassingssoftware te vinden en te gebruiken in het licht van educatieve en administratieve toepassingen. De student kan ook gebruik te maken van nieuwe multimediale ict-technieken bij het opstellen van didactische activiteiten
Als inhoudelijk expert is de student in staat om software technisch te hanteren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Het programma van het eerste jaar ict wordt als vertrekpunt genomen (tekstverwerker word , werken met windows (o.a. bestandbeheer), internet en email, werken met een leeromgeving) .
A. Type
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
De student vindt het cursusmateriaal en de benodigde internetverwijzingen via de electronische leeromgeving TOLEDO. Digitale camera's, pc's, micofoons zijn ontleenbaar.
C. Aanbevolen leermiddelen
Handleidingen op het internet
A. Types
- hoorcollege
- labo en werkcollege
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A.d.v. instructiemomenten en veel informatie op het internet verdiept de student zichzelf in voornoemde ict-technieken. De opgedane kennis verwerkt de student in een educatieve thema.
A. Types
B. Omschrijving
De punten worden volledig d.mv. permanente evaluatie bepaald. De student presenteert enkele uitgewerkte educatieve thema's m.b.v. gespecifieerde ict-technieken en toont m.b.v. een kleine toets aan dat hij de ict-vaardigheden zelf verworven heeft. De evaluatie in derde zittijd gebeurt op basis van analoge opdrachten.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100
|
permanente evaluatie
|
100
|
permanente evaluatie
|