Werken aan didactische vaardigheden op macroniveau.
Aandacht voor zorgverbreding in de bewegingsopvoeding en psychomotorische ontwikkeling bij kinderen.
De bewegingspedagogiek van Veronica Sherborne
Evalueren en rapporteren in het lager en het secundair onderwijs.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Als opvoeder:
Kun je inzicht verwerven in psychomotorische problemen en helpen aan een positieve ontwikkeling van de kinderen..
Als begeleider van leerprocessen:
kun je inzicht verwerven in de verschillende mogelijkheden van evalueren en rapporteren in het BO en in het SO.
Als organisator:
-kun je de verschillende leerplannen efficiënt hanteren en gebruiken bij het maken van jaarplannen.
Als inhoudelijke expert:
-kun je zorgverbreding in de bewegingsopvoeding toepassen.
-kun je inzicht verwerven in de actuele kennis van de psychomotorische ontwikkeling bij kinderen
- kun je bewegingspedagogiek van V. Sherborne toepassen in de praktijk.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De leerstof en didactische vaardigheden van het 1ste en het 2de jaar Baso richting L.O.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Cursus didactiek LO
Leerplannen bewegingsopvoeding van het basisonderwijs en het secundair onderwijs
Leerplannen bewegingsopvoeding in het bijzonder onderwijs type 1 en 2
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving