-Opbouw en configuratie van de hardware
-Basisinstructies: AND, OR, Set/Reset, Timers, Tellers, Vergelijkingsinstructies
-Fouten opsporen: Monitorfunctie en VAT (Variabelentabel)
-Getalformaten (binair, hexadecimaal, BCD, integer, floating point)
-Woordverwerking (rekenkundige bewerkingen, conversies, shiften, roteren, maskeren) -Symboollijst -Commentaar
-Gebruik van formele parameters
-Grafcet: lineaire grafcet, EN-vertakking, OF-vertakking
-Gebruik van aanloopbouwstenen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
-De bachelor elektromechanica kan de werking van een PLC uitleggen.
-De bachelor elektromechanica kan de programmeersotfware vaardig gebruiken.
-De bachelor elektromechanica kan combinatorische en sequentiële problemen herkennen, schematiseren, en een werkend programma opstellen.
-De bachelor elektromechanica kan fouten in een programma opzoeken en verhelpen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Diploma secundair onderwijs
Studenten bezitten de volgende competenties -Geen
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
cursus PLC
deel 1: basis
deel 2: oefeningen
deel 3: grafcet
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving