* culturele bagage van de student vergroten op de verschillende kunstdomeinen
* leren kijken naar, en omgaan met beeldende kunst en podiumkunsten
* kritisch en creatief denken en handelen verrijken, en dit gebruiken in verwerkingen voor de lagere school
* actuele thema's en maatschappelijke ontwikkelingen leren onderscheiden en kritisch benaderen vanuit het cultureel esthetisch domein.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
De student kan actuele maatschappelijke thema's en ontwikkelingen identificeren en kritisch benaderen rond het cultureel-wetenschappelijke domein
De student kan werken aan een interpretatiekader om kritisch om te gaan met informatie rond deze thema's en ontwikkelingen. De ondersteunende kennis omvat relevante informatiebronnen.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 Organisator.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
Organisatievermogen: De student is erop gericht de taken zodanig te plannen, te coördineren en te delegeren, dat het beoogde doel op een efficiënte manier bereikt kan worden.
Creatieve gerichtheid: De student is erop gericht om uit diverse situaties en informatiebronnen ideeën te genereren en deze op een originele manier gestalte te geven in een ontwikkelingsaanbod voor de kinderen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Culturele Vorming Vaardigheden van 2Balo.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Culturele Vorming
- kranten en culturele tijdschriften
- cultuurkalenders
- persoonlijke notities
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
- De student woont 3 culturele activiteiten bij van verschillende kunstvormen, expressievormen die voor jou grensverleggend zijn
- De student maakt een verslag van deze activiteiten ( achtergrondinformatie, verwijzingen naar maatschappij en actualiteit, bespreking ... )
- De student woont een theatervoorstelling bij ( Kunst in Zicht )
A. Types
B. Omschrijving
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100
|
Permanente evaluatie
|
100
|
Taak
|