Duits 2 (2007-2008)

In Duits 2 krijg je een introductie op de naamvallen. De nadruk ligt op communiceren, zowel professioneel als privé. Luisterfragmenten dienen daarbij als model. In het kader van de cursus volgt ook een bezoek van 1 dag aan een Duitse stad.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C03 De rol van adviseur.
Toelichting:
Studenten kunnen zich mondeling en schriftelijk in het Duits uitdrukken, ook in bedrijfseconomische contexten. De studenten kunnen de nieuwe woordenschat, idiomatische uitdrukkingen en grammaticale structuren toepassen in improvisatierollen. De studenten kunnen zich in het Duits voorstellen en contacten leggen, afspraken maken, klanten ontvangen, telefoongesprekken voeren, informatie inwinnen, de weg beschrijven enz.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

We verwijzen naar de bereikte competenties aan het einde van semester 1.

A. Type

  • handboek
  • cursus
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

Handboeken: - Thematische Woordenschat Duits. (2003). Amsterdam: Intertaal. Cursussen: - Duitse grammatica 2 BM deel 2. (2008). Onuitgegeven materiaal, Campinia Media, Geel Communicatie in het Duits 2 BM deel 2.(2008). Onuitgegeven materiaal, Campinia Media, Geel Toledo: extra tekst(en)

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum
  • begeleide zelfstudie
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • mondeling examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
02251002
Code:
02251002
Vakcoördinator:
Katrijne Van Hoof
Semester:
2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Duits