Inleiding op beroepsethiek - Het stakeholdersmodel in de beroepsethiek - Argumentatie van handelingsalternatieven aan de hand van het ethisch stappenplan - Training in ethisch discours - Bijzondere thema's uit het personeelswerk : Whistle blowing, Diversiteit, Macht, Participatie, Recht op staking en actie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De MA integreert de ethische dimensie in zijn handelen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Janssens Daniël, 2007, Teksten bij de werkcolleges beroepsethiek, Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel, 20p.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- discussieseminarie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving