Deze module staat in het derde jaar omdat ze aansluit bij de verruimingsfase van de didactische lijn doorheen de opleiding.
- Je kunt omgaan met de muzische component van beeldende vorming, muzikale opvoeding, bewegingsopvoeding, taal & drama, en nieuwe media.
- Je ziet verbanden tussen de muzische ontwikkeling van kleuters en de plaats van kunst als maatschappelijk-cultureel-esthetisch fenomeen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C07 Lid van schoolteam.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties