Als medisch secretaresse ben je een belangrijke tussenschakel tussen patiënt en de gezondheidsmedewerker in een diversiteit van settings, en moet je in staat zijn om te zorgen voor een gepast onthaal; een passende begeleiding naar een opname- of onderzoeksunit; informatieverstrekking en adequate communicatieve vaardigheden in zeer diverse settings. Hierbij moet je beschikken over toepasbare achtergrondinformatie over het algemeen psychisch menselijk functioneren.
In samenspraak/integratie met het opleidingsonderdeel 'Beleid gezondheidszorg' wordt inzicht opgebouwd in het veld van de gezondheidszorg, de diversiteit van taken in de beroepsuitoefening en de diverse tewerkstellingsmogelijkheden.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.
A. Volgtijdelijkheid
Bedrijfsmanagement (PBA) / / Logistiek
B. Competenties