Duitse correspondentie (2006-2007)

Voortbouwend op de begincursus van het tweede jaar, worden in het derde jaar aan aantal aspecten van de handelscorrespondentie verbreed en uitgediept. Daarbij wordt de klemtoon gelegd op het belang van een goede communicatiestrategie. De studenten vragen zich systematisch af hoe ze de impact van brieven kunnen verhogen. Daarbij wordt in het bijzonder aandacht besteed aan het verder ontwikkelen van hun taalgevoel met name de zin voor een gepaste en vlotte formulering. De studenten leren ook wanneer en hoe ze de andere communicatiemiddelen zoals fax, e-mail, telefoon kunnen gebruiken. Op het einde van het jaar moeten de studenten in staat zijn een aantal standaardbrieven zoals aanvraag, offerte, bestelling ... zonder hulpmidde¬len op te stel¬len. De andere briefsoorten moeten zij ook kunnen opstellen, maar dan met behulp van leerboek en woordenboeken.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
  • C03 De gepaste ICT-tools gebruiken.
  • C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.

A. Volgtijdelijkheid

Office management (PBA) / / Duits

B. Competenties

OO:
08107304
Code:
08107304
Vakcoördinator:
Georges Vanpoucke
Semester:
1
Studiepunten:
3
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Duits
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend