Tijdens het practicum bloementeelt, gaan we een aantal bedrijfsbezoeken af leggen. Zowel de productie van bloementeeltgewassen, als de handel en verkoop komen aan bod. Bij de keuze van de bedrijven, zorgen we voor een goed evenwicht tussen de verschillende disciplines (bv bloeiende potplanten, groene potplanten, snijbloemen,..). Steeds worden we ontvangen door de bedrijfsleider. Hij geeft een overzicht van het bedrijf. Door vragen en discussies, krijgt de student een goed en diepgaand beeld van het bedrijf. De verkregen inzichten en informatie, moet de student weergeven in een gestructureerd verslag.
A. Algemene competenties
- 01. Op een wetenschappelijke wijze kunnen denken en handelen
- 02. Kunnen omgaan met complexe problemen
- 03. Beschikken over het vermogen tot oordeelsvorming in een onzekere context
- 05. Beschikken over het vermogen tot communiceren van het eigen onderzoek en probleemoplossingen met vakgenoten en leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 01. Kunnen gebruiken van methoden en technieken in onderzoek
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Inzicht hebben in de nieuwste kennis van het vakgebied of delen ervan.
- C03 In staat zijn om in domeinen van het vakgebied een originele bijdrage aan kennis te leveren.
- C06 Een diagnose kunnen stellen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Inzicht hebben in de bouw en groei van een plant. Het vermogen om analytisch en kritisch een bedrijf te bekijken.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
- paper/werkstuk
- permanente evaluatie
B. Omschrijving