Oefeningen op Diodeschakelingen - Gelijkrichting en afvlakking - Clippingschakelingen - Clampingschakelingen Rustinstelling van transistorschakelingen De transistor als versterker - Principe van versterking - Gebruik van LF-equivalente schema's De transistor als schakelaar Frequentieweergave - Bode-diagram - De operationele versterker - Verschilversterker - Ideale en praktische operationele versterker - Lineaire analoge systemen - Eenvoudige niet-lineaire schakelingen -
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
- 06. In teamverband werken
- 07. Verantwoordelijkheid opnemen
- 08. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 09. Een ingesteldheid hebben tot levenslang leren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 01. Een onderzoekende houding hebben met inbegrip van een appreciatie van de onzekerheid, de ambiguïteit en de grenzen van de kennis
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C02 Gedetailleerde kennis hebben, geïnspireerd door de nieuwste ontwikkelingen van de discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
- C04 Praktisch gericht kunnen denken en handelen vanuit wetenschappelijk inzicht.
Toelichting:
Analyse van schakelingen waarin halfgeleidercomponenten gebruikt worden Studie van beperkingen in verband met frequentie-weergave Analyse van schakelingen met operationele versterkers Schakelingen bouwen en testen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Halfgeleidercomponenten
Netwerkstellingen
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Eigen cursus Digitale cursus op TOLEDO Verwijzingen naar interessante websites Gebruik van componenten en meetapparatuur tijdens de labozittingen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- labo en werkcollege
- oefenpracticum
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
De zittingen gaan door in een practicumlokaal zodat het resultaat van de oefeningen ook onmiddellijk kan gesimuleerd en eventueel gebouwd en nagemeten kan worden.
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- aan de computer
- meerkeuzevragen
B. Omschrijving