Er wordt een selectie gemaakt uit de volgende onderwerpen:
-) vlakke meetkunde: eigenschappen van cirkels en veelhoeken, vectoren en de link met goniometrie
-) ruimtemeetkunde: uitdieping van de leerstof van het tweede jaar met oog voor een didactische leerlijn
-) projectwerk (onderwerp gekozen door de studenten)
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C07 Lid van schoolteam.
- C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
zie wiskunde
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
de attituides, vaardigheden en inhouden van de vorige twee jaren
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
zie wiskunde
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
- permanente evaluatie
- praktische proef
- aan de computer
- projectwerk
B. Omschrijving
Studenten moeten voor uitdieping wiskunde veel zelfstandig of in groep verwerken. Op vastgelegde momenten worden de vorderingen besproken met de docent.