- herhaling van basiswoordenschat
- uitbreiding van (economische) woordenschat
- herhaling van een aantal belangrijke hoofdstukken van de Franse grammatica
- lectuur, analyse en bespreking van actuele socio-economische artikels
- mondelinge oefeningen (groepsgesprekken, telefoneren...)
- correctie van taalfouten die typisch zijn voor Nederlandstaligen
- bekijken, beluisteren, analyseren, bespreken en synthetiseren van actuele, audio-visuele documenten
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Basis:
- Studenten kunnen gesproken (algemene of economische) instructies, boodschappen of documenten in het Frans begrijpen
- Studenten kunnen geschreven (algemene of economische) instructies, boodschappen of documenten in het Frans begrijpen
- Studenten kunnen Franse documenten analyseren en synthetiseren
- Studenten kunnen Franse documenten presenteren
- Studenten kunnen hun mening formuleren in het Frans (mondeling)
- Studenten kunnen een telefoongesprek voeren in het Frans
- Studenten beheersen de spreekvaardigheid die nodig is om sociale kontakten aan te gaan en te onderhouden
Extra:
- Studenten kunnen de aangeboden leerhulpmiddelen zoals (electronische) woordenboeken, internet en taalcorrectiesoftware gebruiken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Nihil
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
ULBURGHS, J. 1999, Etapes 5/6, Vocabulaire fonctionnel, Wolters Plantyn, Deurne, 154p.
CORNU, Ph., 1994, Erreurs courantes commises en français par (tous) les néerlandophones, Garant, Leuven, 127p.
GROTHEN, H. ,
LAMOTE, J.,
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving