Deel 1: EVALUATIE
Volgende aspecten van evaluatie komen aan bod:
* procesgerichte visie
* rapporten
* leerlingvolgsystemen
* toetsen
* observeren
* self- en peerassessment bij vaardigheden
Deel 2: ZORGVERBREDING
* Differentiatie
* Zorg in wiskunde
* Leesproblemen
* Buitengewoon Onderwijs
* Zintuiglijke problemen
* Kind en rouw
* Zelfstandig werk binnen WO
* Leerlinggerichte differentiatie binnen Frans
* Leer- en gedragsproblemen
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen ben je in staat om
* te observeren, proces/product te evalueren met het oog op bijsturing en differentiatie (vaardigheid 1,9)
* een krachtige onderwijsleeromgeving te realiseren voor elk kind (vaardigheid 1,7)
* het evaluatieproces voor te bereiden (vaardigheid 1,8)
Als opvoeder ben je in staat om
* om te gaan met kinderen in sociaal-emotionele probleemsituaties en met kinderen met gedragsmoeilijkheden (vaardigheid 2.5)
Als innovator / onderzoeker ben je in staat om
* vernieuwende elementen aan te wenden en aan te brengen (vaardigheid 1,5)
* het eigen functioneren te bevragen en bij te sturen (vaardigheid 5,3)
Als partner van ouders/verzorgers ben je in staat om
* zich op de hoogte te stellen van en discreet om te gaan met gegevens over het kind (vaardigheid 6,1)
* te communiceren over hun kind in de school (vaardigheid 6,2)
Als lid van een schoolteam ben je in staat om
* binnen het team over taakverdeling te overleggen en deze na te leven (vaardigheid 7,2)
* de eigen pedagogische en didactische opdracht en aanpak in het team bespreekbaar te maken (vaardigheid 7,3)
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Je beheerst de basisprincipes van zorgverbreding, aangebracht in 1 en 2 ILLO.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
* onuitgegeven cursussen lectoren
* didactisch werkmateriaal
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving