In het OO Management worden specifieke managementcompetenties voor Office Managers bijgebracht, nl.
1. behandeling van informatie
- verwerken van bedrijfsinformatie volgens de geldende procedures
- informatie verzamelen, analyseren en presenteren
- informatie archiveren
2. organiseren
- van eigen werk - met o.m. time management
- van werkprocessen: procedures ontwikkelen en optimaliseren
- van projecten
- van werkregeling voor Office medewerkers
3. communiceren
- leren strategisch communieceren
- sociale vaardigheden
4. zelfmanagement
- eigen functioneren evalueren
- eigen ontwikkeling bijsturen i.f.v. carrièreplanning
Het OO managment staat qua inhoud en uitwerking volledig in functie van de oefenfirma.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 Zijn/haar werk en de daartoe benodigde competenties managen.
- C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- Andere: projectdocumenten en verslagen
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- projectwerk
- Andere: portfolio
B. Omschrijving