A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De chemist kan op doordachte en kritische wijze resultaten (waaronder waarnemingen) noteren, bundelen en verwerken om tot zinvolle en volledige besluiten te komen.
- C05 De chemist kan op adequate wijze mondeling en schriftelijk communiceren om een optimale informatiedoorstroming te verzekeren.
Toelichting:
-Studenten kunnen in Verkenner mappen aanmaken, verwijderen en de naam wijzigen -Studenten kunnen in Verkenner bestanden kopiëren, knippen en plakken -Studenten zijn in staat een e-mail te lezen en te versturen met het KHK-mailsysteem -Studenten kennen de Toledo omgeving ttz kunnen documenten raadplegen en communiceren met studenten en docenten -Studenten kunnen in Word tekst eenvoudig opmaken en manipuleren, alinea's opmaken, pagina's instellen met inbegrip van eenvoudige kop- en voettekst -Studenten kunnen figuren en tabellen invoegen, benoemen met bijschriften en kruisverwijzingen gebruiken -Studenten kunnen eenvoudige tekeningen maken en de vergelijkingseditor gebruiken -Studenten kunnen een mailing verzorgen -Studenten kunnen in Excel rekenen met relatieve en absolute adressering -Studenten kunnen een werkblad opmaken -Studenten kunnen een grafiek maken via de Wizard-grafieken -Studenten kunnen de eenvoudige functies gebruiken -Studenten kunnen met PowerPoint eenvoudige presentaties maken voorzien van verschillende dia indelingen, ontwerp sjablonen, hyperlinks en actieknoppen. Extra -Studenten kunnen een worddocument verdelen in secties, aangepaste pagina-instellingen maken, opmaakprofielen en sjablonen gebruiken. -Studenten kunnen in Excel werken over verschillende werkbladen heen -Studenten kunnen complexere functies gebruiken -Studenten kunnen aangepaste grafieken maken -Studenten kunnen lijsten filteren en DB-functies gebruiken
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- De Meester K., Peeters M., Roofthooft E., Vandermeulen K., 2005, Powerpoint - Word, Niet-gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
- De Meester K., Peeters M., Roofthooft E., Vandermeulen K., 2005, Excel, Niet-gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
- Kassenaar P., 2004 Basiscursus Word 2003, Academic Service, Den Haag, 272 p.
-Frans R.,Excel 2003 1/3, 2004, Campinia Media, Geel, 228 p.
-Frans R.,Excel 2003 2/3, 2004, Campinia Media, Geel,
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- open boek
B. Omschrijving