1, Brugcursus
-machten en machtswortels
- functies (domein, beeld, nulpunten)
-algebraïsche, exponentiële, logaritmische, goniometrische en cyclometrische functies
2. Analyse
-limieten, afgeleiden, onbepaalde en bepaalde integralen, reeksen, differentiaalvergelijkingen
3. Statistiek
beschrijvende statistiek
kansverdelingsfuncties
hypothesetoetsen
betrouwbaarheidsintervallen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De chemist is in staat om op doordachte wijze een analyseproces van bemonstering tot eindrapportering uit te voeren zodat correcte en betrouwbare analyseresultaten bekomen worden.
- C04 De chemist kan op doordachte en kritische wijze resultaten (waaronder waarnemingen) noteren, bundelen en verwerken om tot zinvolle en volledige besluiten te komen.
- C05 De chemist kan op adequate wijze mondeling en schriftelijk communiceren om een optimale informatiedoorstroming te verzekeren.
Toelichting:
Studenten kunnen rekenen met machtsvormen, veeltermfuncties en goniometrische functies (in een rechthoekige driehoek).
Studenten kunnen begrippen domein, beeld, nulpunten en ocntinuïteit bij verschillende functies toepassen
Studenten kunnen rekenen met afgeleiden en integralen
Studenten kennen het verband tussen de begrippen continuïteit, limiet, afgeleide, integraal en grafieken
Studenten kunnen eenvoudige differentiaalvergelijkingen oplossen bij eenvoudige toepassingen
Studenten kennen het belang van de beschrijvende statistiek bij verwerking van metingen
Studenten kunnen de relatie leggen tussen steekproef en populatie
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
-De Meester Katrien, Peeters Marleen, Roofthooft Els, 2004, Brugcursus, niet-gepupliceerde cursus, KHKempen, Geel
-De Meester Katrien, Peeters Marleen, Roofthooft Els, 2004, Analyse deel 1, niet-gepupliceerde cursus, KHKempen, Geel
-De Meester Katrien, Peeters Marleen, Roofthooft Els, 2004, Analyse deel 2, niet-gepupliceerde cursus, KHKempen, Geel
-De Meester Katrien, Schoone Kristien, Statistiek, niet-gepupliceerde cursus, KHKempen, Geel
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
De docent begeleidt de studenten die zelfstandig en op eigen tempo aangeduide oefeningen maken. Indien nodig kan er een stukje theorie herhaald worden (individueel of in groep).