Statistische gegevens ongevallen Belgie.
Situering verkeerseducatie en onderwijs
Situering lichamelijke opvoeding en verkeerseducatie
Ongevalsbeïnvloedende factoren
Algemeen observeerbaar fietsgedrag van jonge kinderen
Inadequaat verkeersgedrag van jongeren met betrekking tot psychologische basisfuncties, kennis, vaardigheden en attitudes
Elementaire fietsvaardigheden en mentale belasting
Het beheersen van de fiets als basisvoorwaarde voor deelname aan het verkeer.
Stuurvaardigheidsproeven
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Veilige, haalbare spel- en oefensituaties kunnen aanbieden die de stuurvaardigheid bij jonge fietsers verhogen.
In samenwerking met ouders, grootouders en lokale overheid (politie) aangepaste fietsvaardigheidsoefeningen kunnen plannen en realiseren in reële, gecontroleerde en verkeerssituaties.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen speciale voorkennis vereist
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Niet gepubliceerde cursus verkeerseducatie . Wim Van Tornout
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving