In de
themadagen staat de bereidheid tot introspectie centraal (eigen mogelijkheden en grenzen exploreren)en het oefenen van face to face- en groepsgesprekstechnieken in concrete problematieken uit het werkveld.
Met de
studiebezoeken worden realistische en concrete praktijksituaties getoetst aan de verworven kennis en vaardigheden.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C05 Een cliënt benaderen vanuit een holistische mensvisie.
- C07 Relevante gegevens verzamelen over het cliëntsysteem in de verpleegkunde.
- C11 De resultaten van de zorgverlening evalueren en bijsturen.
- C12 Effectief schriftelijk en mondeling rapporteren.
- C14 De zorg organiseren en coördineren op micro- en mesoniveau.
- C15 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
- C23 Open staan voor het maatschappelijke gebeuren en kritisch staan t.o.v. het economisch, sociaal en ethisch beleid.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
eindcompetenties verpleegkundige of vroedvrouw
A. Type
- Andere: casuistiekoefeningen
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving