De inhoud omvat de volgende onderwerpen :
Op eigen niveau :
* opdrachten gericht naar het in beeld brengen van een idee.
* zoektocht naar: suggestieve assemblagematerialen, originele dragers.
* verdere uitdieping van de mogelijkheden met nieuwe en reeds gekende technieken, gebruik van hulpmiddelen, combinatietechnieken
* het vervaardigen van educatief materiaal voor kleuters.
* kijken naar hedendaagse kunst.
Op kleuterniveau :
* verder onderzoek naar mogelijke technieken met kleuters.
* aanbod van originele dragers.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
§1Vakgerichte competentie 'beschouwen'
* de verworven competenties van het eerste jaar verder uitdiepen.
§1Vakgerichte competentie 'creëren / creativiteit'
* de verworven competenties van het eerste jaar verder uitdiepen.
* het hoofdaccent ligt op het zelf uitdenken en uitvoeren van een concept.
§1Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen
* kun je een ontwikkelingsbevorderende leeromgeving realiseren, o.a. het ontwikkelen van educatief materiaal.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
* cursus en notities van de docent.
* occasioneel informatie langs actueel kunstaanbod en kunsttijdschriften.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
* werkcollege (doesessies)
* zelfstandig werk: taken, zelfstudie (bibliotheek, theater, musea, film,...)
* hoorcollege
A. Types
B. Omschrijving