Retailmanagement (2006-2007)

In het vak Retail management leer je hoe je winkels moet beheren, positioneren en rekening houden met retail-trends en evoluties. Je bespreekt de consument van vandaag en morgen: wat zijn trends en evoluties en welke impact hebben ze op hun koopgedrag. Je leert vakkundig een verkooppunt beheren en positioneren: de juiste formule op het juiste moment en de juiste plaats met de juiste middelen en de juiste partners. We kijken in de praktijk naar een optimaal beheer van een winkelpunt. Je leert wat communicatie op de winkelvloer inhoudt: maak duidelijk waarom de klant bij jou moet komen. Je leert wat merchandising is: basisprincipes, schapbeheer, assortimentsbeheer, marketinginstrumenten op de werkvloer, klant- en koopgedrag.

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
De studenten kunnen een winkel beheren en positioneren. Ze kunnen een communicatiebeleid op de winkelvloer uitwerken. Ze kunnen de principes van merchandising toepassen. Ze kunnen analyseren welke trends er zijn en deze verwerken in hun marketingbeleid.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

De student dient minimaal een bachelordiploma in zijn bezit te hebben.

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

OA:
02244001
Code:
02244001
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
2
Studiepunten:
0
Onderwijstaal:
Nederlands