Vanuit een didactisch model komen de basisprincipes van het vreemdetalenonderwijs aan bod. Deze beginselen vinden hun toepassing in activiteiten rond woordenschat, taalstructuren en vaardigheden. De lesvoorbereiding speelt hierbij een sleutelrol.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- Studenten kunnen het didactisch model van de cursus toelichten.
- Ze kunnen een degelijke lesvoorbereiding maken.
- Ze kunnen een efficiënt verloop rond woordenschat en grammatica uittekenen en de basisnoties van het ‘vaardigheidsonderwijs’ toepassen.
- Ze kunnen deze voorbereidingen uitvoeren in ‘micro-teaching’ en groepswerk.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De studenten beheersen de basiswoordenschat en de elementaire structuren van het Frans, zoals deze in de middelbare school aangeboden worden. Ze beschikken over basisvaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
-Frank Boogers, Grammaire et didactique, onuitgegeven cursus
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving