Verschillende spelvormen
Situering volleybal binnen domein terugslagspelen en dit in verschillende leerplannen lichamelijke opvoeding.
Situering volleybal binnen domein terugslagspelen en dit voor eindtermen lichamelijke opvoeding.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Het verwerven van zowel theoretische bagage als praktijkgerichte, didactische vaardigheden om een geslaagde les volleybal te geven op onderwijsniveau.
de vereiste basistechnieken technisch correct kunnen toepassen in spelsituaties.
in staat zijn veilige, haalbare spel- en oefensituaties aan te bieden.
de vereiste volleybaltechnische vaardigheden correct kunnen demonstreren binnen spelsituaties.
vanuit de gehanteerde leerplannen, door middel van volleybal, de vakgebonden en vakoverschrijdende eindtermen kunnen realiseren tijdens de les LO.
In staat zijn het vakconcept door middel van volleybal te implementeren tijdens een les bewegingsopvoeding.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Goed ontwikkelde fysiomorfologische eigenschappen (kracht, uithouding, snelheid en lenigheid)
Voldoende ontwikkelde psychomotorische eigenschappen (lichaamsperceptie, tijdperceptie en ruimteperceptie)
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Niet gepubliceerde cursus volleybal 2LO. Wim Van Tornout
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving