- Algemene en voetbalspecifieke balvaardigheid
- Toepassing basisvaardigheden in spel- en wedstrijdvormen
- Visie op en interpretatie van VGET en VOET in functie van voetbal
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
1, De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen
- het vakconcept kunnen interpreteren en toepassen door middel van voetbal
2, De leraar als opvoeder
- kunnen interpreteren van interactieprocessen
3, De leraar als organisator
- kunnen plannen in functie van interactieprocessen
4, De leraar als innovator
- effectief stappen ondernemen om tekorten bij te werken
5, Attitudes
- leergierig en zichtbaar betrokken zijn (niet consumeren)
- zin voor samenwerking en flexibel kunnen functioneren in een team
- verantwoordelijkheden en beslissingen kunnen (durven) nemen
- ontvankelijk zijn voor feeedback (kritiek)
- een eigen mening adequaat kunnen verwoorden
- zin, oog en respect hebben voor planning en organisatie
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- algemeen balvaardig zijn en een basis aan spelinzicht bezitten
- over een goede basisconditie beschikken
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
VTB 2.x. Bundel niet-gepubliceerde nieuwsbrieven. Frank Peeters. KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout.
Beter leren voetballen. Werner Helsen. Acco, Leuven, 1999.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving