Voetbal (2006-2007)

- Algemene en voetbalspecifieke balvaardigheid - Toepassing basisvaardigheden in spel- en wedstrijdvormen - Visie op en interpretatie van VGET en VOET in functie van voetbal

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
1, De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen - het vakconcept kunnen interpreteren en toepassen door middel van voetbal 2, De leraar als opvoeder - kunnen interpreteren van interactieprocessen 3, De leraar als organisator - kunnen plannen in functie van interactieprocessen 4, De leraar als innovator - effectief stappen ondernemen om tekorten bij te werken 5, Attitudes - leergierig en zichtbaar betrokken zijn (niet consumeren) - zin voor samenwerking en flexibel kunnen functioneren in een team - verantwoordelijkheden en beslissingen kunnen (durven) nemen - ontvankelijk zijn voor feeedback (kritiek) - een eigen mening adequaat kunnen verwoorden - zin, oog en respect hebben voor planning en organisatie

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

- algemeen balvaardig zijn en een basis aan spelinzicht bezitten - over een goede basisconditie beschikken

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

VTB 2.x. Bundel niet-gepubliceerde nieuwsbrieven. Frank Peeters. KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout. Beter leren voetballen. Werner Helsen. Acco, Leuven, 1999.

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • praktische proef

B. Omschrijving

OA:
10252193
Code:
10252193
Vakcoördinator:
Frank Peeters
Semester:
1
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands