Module onderwijs anders (2006-2007)

De pedagogisch-didactische principes van methodescholen. Leerstof i.v.m. ruimtelijke oriëntatie, tabellen en grafieken; zakrekenmachine en schatten. Verkenning van educatieve software, onderwijskundige sites. Sherborne Averbode Frans

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
-Studenten kennen verschillende sites waarop informatie te vinden is over: -verschillende onderwerpen voor de lagere school -onderwerpen voor leerkrachten en hun beroep en kunnen die ook situeren binnen het onderwijsaanbod. -Studenten kunnen software kritisch analyseren aan de hand van de progralmmamatrix. -De student kan actuele maatschappelijke ontwikkelingen kaderen in het bijzonder de verschillende methodescholen. -De student is zich bewust van het eigen functioneren en kan dit bevragen en bijsturen na kennismaking met alternatieve onderwijsvormen. -De student zal zich als lid van een team documenteren in verband met specifieke methodes, handleidingen, didactische materialen. -De student ervaart Sherborne als een middel om aan lichamelijke opvoeding te doen. Hij kan dit ook in klasverband toepassen. -De student doorgrondt de nieuwe klemtonen die het leerplan legt op ruimtelijke orïentatie, tabellen en grafieken, het schatten en de zakrekenmachine.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Je bent op de hoogte van het reilen en zeilen van de ‘gewone’ lagere school.

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

ICT-materiaal Cursus lectoren Videomateriaal

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • mondeling examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
10250330
Code:
10250330
Vakcoördinator:
Dré Sebrechts
Semester:
2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands