De pedagogisch-didactische principes van methodescholen.
Leerstof i.v.m. ruimtelijke oriëntatie, tabellen en grafieken; zakrekenmachine en schatten.
Verkenning van educatieve software, onderwijskundige sites.
Sherborne
Averbode
Frans
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
-Studenten kennen verschillende sites waarop informatie te vinden is over:
-verschillende onderwerpen voor de lagere school
-onderwerpen voor leerkrachten en hun beroep en kunnen die ook situeren binnen het onderwijsaanbod.
-Studenten kunnen software kritisch analyseren aan de hand van de progralmmamatrix.
-De student kan actuele maatschappelijke ontwikkelingen kaderen in het bijzonder de verschillende methodescholen.
-De student is zich bewust van het eigen functioneren en kan dit bevragen en bijsturen na kennismaking met alternatieve onderwijsvormen.
-De student zal zich als lid van een team documenteren in verband met specifieke methodes, handleidingen, didactische materialen.
-De student ervaart Sherborne als een middel om aan lichamelijke opvoeding te doen. Hij kan dit ook in klasverband toepassen.
-De student doorgrondt de nieuwe klemtonen die het leerplan legt op ruimtelijke orïentatie, tabellen en grafieken, het schatten en de zakrekenmachine.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Je bent op de hoogte van het reilen en zeilen van de ‘gewone’ lagere school.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
ICT-materiaal
Cursus lectoren
Videomateriaal
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving