- Ruime kennismaking met een waaier van vormen van bewegen op muziek die geschikt zijn voor onderwijs
- Expressief en creatief uiten van bewegingen en gevoelens
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
1, De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen
- kunnen inschatten van een beginsituatie
- kennis van informatie over leerinhouden
2, De leraar als inhoudelijk expert
- basistechnieken kunnen demonstreren in aangeleerde en eigen creaties
- kennis van verscheidenheid van inhouden en concepten in het vakgebied
3, De leraar als organisator
- kunnen plannen en voorbereiden
- kennis van stimulerende werkomgevingen in een lokaal
4, De leraar als innovator
- kijken naar en evalueren van eigen leergedrag en dat van anderen
- effectief stappen ondernemen om tekorten bij te werken
5, Attitudes
- leergierig en zichtbaar betrokken zijn (niet consumeren)
- zin voor samenwerking en goed kunnen functioneren in een team
- verantwoordelijkheden en beslissingen kunnen (durven) nemen
- ontvankelijk zijn voor feedback (kritiek)
- eeen eigen mening adequaat kunnen verwoorden
- zin, oog en respect hebben voor planning en organisatie
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- Basisgevoel voor ritmisch en expressief bewegen
- Een gezonde portie durf en zelfvertrouwen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
BoM 1.x. Bundel niet-gepubliceerde nieuwsbrieven. Frank Peeters. KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout.
Danskant-publicaties.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving