Bewegen op muziek (2006-2007)

- Ruime kennismaking met een waaier van vormen van bewegen op muziek die geschikt zijn voor onderwijs - Expressief en creatief uiten van bewegingen en gevoelens

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
1, De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen - kunnen inschatten van een beginsituatie - kennis van informatie over leerinhouden 2, De leraar als inhoudelijk expert - basistechnieken kunnen demonstreren in aangeleerde en eigen creaties - kennis van verscheidenheid van inhouden en concepten in het vakgebied 3, De leraar als organisator - kunnen plannen en voorbereiden - kennis van stimulerende werkomgevingen in een lokaal 4, De leraar als innovator - kijken naar en evalueren van eigen leergedrag en dat van anderen - effectief stappen ondernemen om tekorten bij te werken 5, Attitudes - leergierig en zichtbaar betrokken zijn (niet consumeren) - zin voor samenwerking en goed kunnen functioneren in een team - verantwoordelijkheden en beslissingen kunnen (durven) nemen - ontvankelijk zijn voor feedback (kritiek) - eeen eigen mening adequaat kunnen verwoorden - zin, oog en respect hebben voor planning en organisatie

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

- Basisgevoel voor ritmisch en expressief bewegen - Een gezonde portie durf en zelfvertrouwen

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

BoM 1.x. Bundel niet-gepubliceerde nieuwsbrieven. Frank Peeters. KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout. Danskant-publicaties.

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • praktische proef

B. Omschrijving

OA:
10251251
Code:
10251251
Vakcoördinator:
Frank Peeters
Semester:
2
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands