- Logistiek denken
- Logistieke concepten en processen
- Externe logistieke prestaties
- Transport en distributie
- Flexibiliteit in de logistieke organisatie
- Interne logistieke inspanning
- Logistiek in een breder kader
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
Toelichting:
Studenten kunnen zich realiseren wat logistiek denken inhoudt.
Studenten kunnen de belangrijkste logistieke concepten inhoudelijk begrijpen.
Studenten kunnen de logistieke processen in kaart brengen.
Studenten kunnen aantonen dat logistiek doorheen de ganse bedrijfsvoering een belangrijke rol speelt in de kostenbeheersing en de rendabiliteit.
Studenten kunnen aangeven hoe logistieke processen kunnen worden gestuurd om de bedrijfsdoelstellingen te realiseren.
Studenten kunnen de sterke en zwakke punten van de transportsystemen evalueren.
Studenten zijn in staat om de relaties tussen logistiek en andere bedrijfsprocessen te analyseren en verbanden te leggen met kwaliteit en klantentevredenheid.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Verwoerd W.,
Inleiding logistiek , 2006, Vierde, herziene druk, Uitgeverij Boom
Amsterdam, 264 blz. ISBN-10-:90 8506 298 5 (www.inleidinglogistiek.nl)
C. Aanbevolen leermiddelen
Bijkomende informatie via het Toledo leerplatform
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving