De soepele invulling van dit opleidingsonderdeel laat toe in te spelen op de actualiteit. De volgende items zijn slechts voorbeelden van mogelijkheden : cultuurverwerving en -verwerking via museum- en stadsbezoek, bijwonen van film-, dans- of theatervoorstellingen ; filmopvoeding ; E.H.B.O. en gezondheidsopvoeding ; multiculturele aspecten van en mondiale problematiek in onze samenleving ; milieuzorg ; studiedagen i.v.m. sociale thematieken zoals kindermishandeling ; opvoeding tot burgerzin ; culturele reis ; werken aan eigen creativiteit en expressiviteit.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Toelichting:
zelfstandige activiteiten organiseren.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
-de studenten kunnen actuele thema’s en ontwikkelingen onderscheiden en kritisch benaderen rond het sociaal-politieke, het sociaal-economische, het levensbeschouwelijke, het cultureel-esthetische en het cultureel-wetenschappelijke domein
-de studenten kunnen hun eigen visie m.b.t. diverse kunstvormen formuleren
-de studenten kunnen in team werken
-de studenten ontwikkelen organisatorische vaardigheden
-de studenten ontwikkelen expressieve en creatieve vaardigheden
-de studenten schenken in hun handelen aandacht aan gezondheidsopvoeding
-de studenten schenken in hun handelen aandacht aan milieuzorg
-de studenten beheersen de basistechnieken van eerstehulpverlening
-de studenten kunnen positief-kritisch omgaan met een multiculturele samenleving
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Er zijn geen bepaalde startcompetenties vereist.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
---------------
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving