opgave 1 : begrip communicatieobjecten, verbindingen maken tussen componenten bij
opgave 2 : inleiding tot ETS
opgave 3 : aanmaken van een eenvoudig project
opgave 4 :huisje weltevree , zelfstandige programmatie van een klein projectje
opgave 5 : binaire ingang
opgave 6 : drukknopinterfaceopgave
opgave 7 : dimmer programmeren
opgave 8 : rolluik sturing
opgave 9 : gebruiken van een LCD, programmeren van een thermostaat
opgave 10 : programmeren van sferen, mbv een sfeermodule, dimmers, rolluikactoren en drukknoppen
opgave 11 : HEt gebruiken van lijnkoppelaars
opgave 12 : Visualiseren via de gira-home server.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektronische-ICT systemen.
- C02 Elektronische-ICT systemen testen.
- C03 Elektronische-ICT systemen beproeven.
- C04 Technische dossiers samenstellen.
- C05 De technische aspecten van een productieproces controleren.
- C06 De technische aspecten van een productieproces afregelen.
- C07 De technische aspecten van een productieproces configureren.
- C08 Zelfstandig de technische aspecten van een productieproces opvolgen.
- C09 Zelfstandig elektronische-ICT systemen installeren.
- C10 Zelfstandig elektronische-ICT systemen in bedrijf stellen.
- C11 Elektronische-ICT systemen operationeel houden.
- C12 Onderhoudsproblemen in elektronische-ICT systemen opvolgen.
- C13 Onderhoudsproblemen in elektronische-ICT systemen oplossen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- Andere: didactische domotica installatie
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- praktische proef
- individuele taak
- projectwerk
B. Omschrijving