- teksten uit de Financial Times (cfr. gebruikt cursusmateriaal) over het vakgebied met aansluitend woordenschatoefeningen en (eigen) vertaalzinnen worden behandeld in de klas : de studenten nemen eerst de teksten en de oefeningen door (het handboek heeft een "key"), daarna volgt een klassikale kritische lezing. - presentaties aansluitend bij deze teksten : de studenten bereiden thuis presentaties voor die aansluiten bij de behandelde thema's
Beoogd eindniveau: CEFR B1
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C03 De rol van adviseur.
Toelichting:
- De studenten kunnen het financiële vakjargon vlot gebruiken, zowel schriftelijk als mondeling. - De studenten kunnen een vlotte presentatie geven over een financieel onderwerp. |
|
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Wie de competenties van het 2de jaar bereikt heeft, mag de lessen volgen.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- JOHNSON, C., Market Leader - Banking and Finance, Pearson Education Limited (2000), 96 blz. - eigen woordenschatlijsten Verplichte en/of aanbevolen lectuur Aan de studenten worden 5 artikels bezorgd uit Engelse economische tijdschriften. Eén van deze artikels wordt besproken tijdens het mondeling examen-
- eigen cursus, Verplichte en/of aanbevolen lectuur Aan de studenten worden 5 artikels bezorgd uit Engelse economische tijdschriften. Eén van deze artikels wordt besproken tijdens het mondeling examen-
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- presentatie
- aan de computer
B. Omschrijving
monitoraat op afspraak