In het derde jaar doen we aan intervisie en groepssupervisie. De studenten reflecteren over hun stage-ervaringen m.b.v. het model voor reflexief leren van Korthagen. Bij de groepssupervisie wordt een methodiek gebruikt die gebaseerd is op de oplossingsgerichte benadering (Berg, de Jonge.a.).
A. Algemene competenties
- 03. Kritisch reflecteren
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De ergotherapeut is in staat om via dossierstudie en ergotherapeutisch assessment een kwalitatief (be)handelplan uit te schrijven op maat van de cliënt.
- C02 De ergotherapeut kan op basis van basiswetenschappelijke kennis en/of evidenced besed practice het (be)handelplan uitvoeren en begeleiden waarbij er bijzondere aandacht is voor het continue bijsturen van het proces.
- C03 De ergotherapeut is in staat om paramedisch en agogisch te handelen om op een verantwoorde en methodische wijze aan verandering of behoud te werken.
- C06 De ergotherapeut kan op adequate wijze verschillende communicatieprincipes vlot toepassen en is in staat te interveniëren op het communicatieniveau van de cliënt en het cliëntsysteem.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- oefenpracticum
- groepswerk
- stage
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- individuele taak
- peer assessment
- mondeling examen
B. Omschrijving
De permanente beoordeling is voor 60 % gebaseerd op je communicatie op stage ( drie periodes) . Voor 40 % word je beoordeeld tijdens de lessen:
- je geeft toelichting bij de video-opname van 'motiverend gesprek' die je in de loop van het jaar gemaakt hebt. Wij rekenen op een sterke analyse van het beeldmateriaal.
- Verder word je permanent beoordeeld op jouw medewerking tijdens de lessen communicatie en jouw inzet en verslaggeving tijdens intervisie-momenten.