- Mechanica: kinematica en dynamica (tweede deel)
- Vloeistoffen en gassen
- Warmteleer
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
De studenten beheersen de theorie uit de cursus, die hoofdzakelijk de leerstof uit het vierde jaar secundair onderwijs uitdiept.
Ze kunnen de belangrijkste werkvormen (onderwijsleergesprek, demonstratie, practicum, begeleide zelfstudie) omschrijven: begrippen, belang, didactische waarde, criteria voor goede uitvoering.
Ze ontwikkelen de nodige algemene en ICT-vaardigheden om deze werkvormen toe te passen.
De studenten hebben inzicht in de wetenschappelijke onderzoeksmethode.
Ze hebben kennis van het didactische aspect van de proeven 2 ILSO: doel, methode, aandachtspunten uitvoering, veiligheid, vraagstelling, foutenanalyse, optimalisatie.
Ze kunnen de resultaten van practica verwerken in een verslag.
Ze kunnen omgaan met de didactische infrastructuur: vaklokalen, materieel, veiligheid,
Ze hebben aandacht voor fysicaverschijnselen in de leefwereld; ze willen op de hoogte blijven van recente evoluties.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Leerinhouden vakinhoud en vakdidactiek 1 ILSO.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- Vakinhoud: cursus docent: "Fysica 2"
- Bibliotheek: handboeken S.O., naslagwerken en tijdschriften.
- Vaklokaal: materieel voor demonstraties en practica, handleidingen Labsoft
- Leerplatform Toledo
- Notities door studenten
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving