In elk van de volgende domeinen werk je aan je eigen vaardigheid, krijg je oefenstof aangeboden naar de lagere school toe en verwerf je de specifieke didactiek:
- Bewegingsexpressie
- Dramatisch spel
- Muzisch taalgebruik
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
De student kan:
C1
- binnen de verschillende muzische domeinen een gepast en aantrekkelijk aanbod /impulsen geven aan de kinderen om tot expressie te komen.
- de verschillende deelleerplannen kaderen binnen het grotere leerplan "muzische vorming".
C2
- veilige en aantrekkelijke oefensituaties aanbieden.
- het zelfbeeld en het individueel welbevinden van de kinderen bevorderen.
- aandacht besteden aan elementaire sociale vaardigheden.
C3
- zijn inzicht in de ontwikkeling van expressiviteit bij kinderen toepassen in zinvolle activiteiten.
- informatiebronnen raadplegen en zinvol gebruiken.
C4
- een stimulerende, veilige omgeving creëren om expressie te geven.
- activitieten zinvol plannen.
C5
- de gegeven activiteiten kritisch bevragen wat betreft inhoud, begeleiding en leereffect.
- een zinvolle reflectie noteren en verbeteringsacties aangeven.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen specifieke voorkennis vereist.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- Cursussen van de lectoren.
- Deelleerplannen muzische vorming: Dramatisch spel, Muzisch taalgebruik, Begingsexpressie
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- oefenpracticum
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- praktische proef
B. Omschrijving