Verdere studie van grammatica en woordenschat
Cultuur : de francophonie, het schoolsysteem
Didactiek : vaardighedenonderwijs, evaluatie.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Als inhoudelijk expert
- Studenten kunnen de basiswoordenschat deel 3 actief gebruiken.
- Ze kunnen in zelfstandige activiteiten hun woordenschat uitbreiden.
- Ze beheersen de 4 vaardigheden in complexe taalsituaties: b.v. schrijven met verschillende schrijfdoelen, multimediapresentaties voorbrengen.
- Ze kunnen in zelfstandige activiteiten werken aan hun taalvaardigheid.
Als begeleider van leerprocessen-zie eerste en tweede jaar
- Ze kunnen efficiënte evaluatiemodellen opstellen
- Ze kunnen na stageperiodes hun optreden evalueren en remediëren.
- Ze zijn bereid om creatief en kritisch met werkvormen en leermiddelen om te gaan.
- Ze kunnen jaarplannen bespreken en opstellen.
Als cultuurparticipant
Studenten zijn bereid zelfstandig artikels te lezen over in de les aangesneden onderwerpen.
Als innovator
- Ze kunnen ICT-leermiddelen integreren in hun lesvoorbereidingen en presentaties.
- Ze kunnen nieuwe werkvormen verkennen en toepassen.
Als organisator
- Ze kunnen meer complexe werkvormen efficiënt organiseren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd:- Onderwijsvak Frans 2 ilso
Studenten bezitten de volgende competenties:- cf. competenties Frans 2 ilso
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Boogers, Frank, Grammaire 2, onuitgegeven cursus
Boogers, Frank, Méthodologie 2, onuitgegeven cursus
De Spiegeleer, Grammaire 2000
De Spiegeleer, Vocabulaire 2000
De Spiegeleer, Exercices 2000
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving