Ruimte
In deze cursus worden leerinhouden aangebracht die aansluitend bij de eindtermen van de lagere school. Het kaartgebruik en de didactiek daarvan krijgen bijzondere aandacht. Via zelfstudie verwerven de studenten voldoende parate topografische namenkennis over Belgë, Europa en de wereld.
Verkeerseducatie vormt tevens een onderdeel van deze cursus.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- De beginsituatie van de leerlingen en de leerlingengroep kunnen achterhalen.
- De studenten kunnen leerinhouden en leerervaringen structureren en vertalen in opdrachten.
- De studenten kunnen een aangepaste werkvorm en groeperingsvorm bepalen.
- De studenten beheersenn de basiskennis en kunnen recente evoluties in verband met inhouden en vaardigheden uit de verschillende leergebieden volgen.
- De studenten kunnen de verworven kennis en vaardigheden met betrekking tot de leergebieden aanwenden.
- De studenten stellen zich veranwoordelijk op als ze met een groep kinderen op stap gaan.
- De studenten kunnen zelfstandig en in groep leerinhouden en vaardigheden verwerven.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen specifieke voorkennis vereist.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Van Hove Leen, 2005. 'Thema's W.O. Niet-gepubliceerde cursus, K.H.Kempen , Geel
Van Hove Leen. 2005 'Kinderen leren kaartlezen'.Niet-gepubliceerde cursus, K.H.Kempen , Geel
Van Hove Leen. 2005 'Verkeerseducatie in basisschool'.Niet-gepubliceerde cursus, K.H.Kempen , Geel
Wolters' Algemene atlas 1999 of 2004
Initiatie in de aardijkskunde
Globaal 1 , Van In, Lier
Leerplan W.O. lagere school.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving