Het kunnen plannen, uitvoeren, evalueren en ontwikkelen van opvoeden en begeleiden van leerprocessen (VGET en VOET) in het lager en secundair onderwijs.Gericht op het opstellen van een periode- en lesplan.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Basiscompetenties:
Algemeen:
Alle competenties die aan bod komen bij het functioneren als leraar L.O. secundair onderwijs, op microniveau en mesoniveau.
Concreet:
- Centrale nadruk op opvoeden en het begeleiden van leeprocessen.
Bijkomend accent op: de leraar als organisator, de leraar als lid van een schoolteam en de inhoudelijke expertise.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten bezitten de volgende competenties:
- De didactische basisvaardigheden van en inzichten in het opvoeden, het begeleiden van leerprocessen, het organiseren en functioneren als lid van een schoolteam in L.O. (didactiek 1 L.O.).
- Een basis aan persoonlijkheid en sociale vaardigheid.
- Een open leerhouding.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Niet gepubliceerde cursus, Hans Mennes. KHKempen, HI-Heilig Graf,Turnhout. 2006.- LP en ET
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving