Afstudeerproject (2006-2007)

Je kunt kiezen uit drie grote categorieën: * Een (nieuw) thema dat niet of weinig aan bod komt in de gangbare klaspraktijk onderzoeken op zijn mogelijkheden om er met kleuters rond te werken. Dit onderzoek resulteert in een product dat de vorm kan aannemen van: een didactische map, een koffer, een ontdekhoek (doos), een video, een website. Tijdens de eindstage (mei) ga je in de klas concreet aan de slag rond dit thema, met dit materiaal. * Een onderwerp bestuderen dat ofwel meer theoretisch van aard is en van belang op microniveau (klasniveau). Dit onderwerp kan een eigen interessepunt zijn, maar kan ook aangereikt worden vanuit een stageschool, een docent, een onderzoekscentrum, een externe organisatie. Dit onderzoek kan eveneens resulteren in een product dat consulteerbaar is. Mogelijk kan je rond dit onderwerp werken tijdens de eindstage (mei). Het kan echter ook zijn dat je tijdens alle stageperiodes eerder ‘onderzoeksmatig’ bezig bent met dit onderwerp. * Een onderzoek/onderwerp op mesonoveau (schoolniveau). Dit onderwerp kan te maken hebben met de introductie van vernieuwingen of met elementen van de school als organisatie. Mogelijk kan je rond dit onderwerp werken tijdens de eindstage (mei). Het kan echter ook zijn dat je tijdens alle stageperiodes eerder ‘onderzoeksmatig’ bezig bent met dit onderwerp,

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Inhoudelijke, didactisch-pedagogische, communicatieve en taalcompetenties verworven doorheen heel de opleiding.

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

* Recente en relevante literatuur en/of onderzoeksgegevens. * Veld- en stageervaringen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

B. Omschrijving

A. Types

B. Omschrijving

OA:
11261290
Code:
11261290
Vakcoördinator:
Mieke Bogaerts
Semester:
1+2
Studiepunten:
6
Onderwijstaal:
Nederlands