Projectweek, seminaries, studieuitstappen 2 (2006-2007)

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk
  • bedrijfsbezoeken

B. Omschrijving

De bedoeling van dit vak is hoofdzakelijk gericht op (begeleid) zelfstandig werken. Diverse opdrachten komen aan bod waaronder: 1. Marktonderzoek: De praktische uitvoering van een reëel marktonderzoek in combinatie met de vakken Marktonderzoek en ICT in marketing. Een opdrachtgever geeft een briefing. Jullie maken een verslag van de briefing (om te zien of alles begrepen is). Vervolgens gaan jullie een vragenlijst opstellen. De vragenlijst wordt goedgekeurd door de opdrachtgever. Jullie gaan de vragenlijst effectief in the field afnemen. Zullen de vragenlijst ook inputten en verwerken. De resultaten brengen jullie samen in een rapport dat bij de opdrachtgever wordt voorgesteld. 2. Marketingplan/ondernemingsplan/exportplan/.... Ook weer op basis van een reële opdracht uit het werkveld zal je in een kleinere groep een volledig project uitvoeren. Opnieuw beginnen we met een breifing van de opdrachtgever. Je stelt een 'plan van aanpak' op en zal vervolgens onder begeleiding van een coach het project van A tot Z uitvoeren. De finale is wederom een presentatie voor de opdrachtgever. 3. Projectweek Tijdens deze week plannen we bedrijfsbezoeken in het buitenland. Het moet je praktijkkennis verruimen en ook in staat stellen om samenvattingen van presentaties in een andere taal te kunnen maken. Bovendien verruimt het culturele programma je horizonten. Voor dit academiejaar staat Ierland op het programma: Narraganset (e-mail marketing). Analag Devices (High-tec marketing) Safe food promotion board (Sociale marketing) Guinness (PR mbt het 'visitor centre') Irish Tourist Board (marketing van een land)

A. Types

  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • projectwerk

B. Omschrijving

Resultaat- en procesevaluatie. Wekelijkse afspraken met de begeleidende coach. (op initiatief van het projectteam)
OA:
02252501
Code:
02252501
Vakcoördinator:
Marc Clerkx
Semester:
2
Studiepunten:
4
Onderwijstaal:
Nederlands