Engels vakdidactiek (2006-2007)

Je maakt kennis met de basisvisie (grondslag en 'basic principles') i.v.m. het aanleren van het Engels als vreemde taal in het secundair onderwijs. Basisvaardigheden worden getraind en ontwikkeld. Focus op vakgebonden en vakoverschrijdende eindtermen

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
Als opvoeder en begeleider van leerprocessen leer je * hoe je Engels op een communicatieve manier kan aanbrengen. Hierbij gaat zeker de aandacht naar het welbevinden en de betrokkenheid van de leerlingen en de leerkracht. * vanuit vormingsdoelen inhouden kritisch te bevragen en didactisch te vertalen naar de doelgroep toe. * efficiƫnte werkvormen te selecteren aangepast aan leeftijd en beginsituatie van de leerlingen. * kritisch reflecteren over je eigen leerproces en houding voor de klas.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Geen speciale voorkennis vereist.

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

- cursus lector - ICT: Internet, eigen website http://www.lerarenopleidingvorselaar.be/docenten/jevalo/, video-opnames, .. - bibliotheek / "The Globe": handboeken voor het secundair onderwijs

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk
  • labo en werkcollege
  • elektronisch leerplatform
  • stage

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
11260390
Code:
11260390
Vakcoördinator:
Jen Van Loock
Semester:
1+2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Engels