. Optimaal omgaan met ouders
. Omgaan met anders zijn.
. Interculturele communicatie
. Teamwerk
. Omgaan met externen
. Solliciteren
A. Algemene competenties
- 03. Kritisch reflecteren
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Als lid van een schoolteam ga je basisvaardigheden ontwikkelen in het communiceren met collega's .
C. Beroepsspecifieke competenties
- C06 Partner van ouders en verzorgers.
- C07 Lid van schoolteam.
- C08 Partner van externen.
Toelichting:
Als lid van een schoolteam ga je * basisvaardigheden ontwikkelen in het communiceren met collega's .
Als partner van ouders en verzorgers ga je * basisvaardigheden ontwikkelen in de communicatie met ouders.
Als partner van externen ga je * basisvaardigheden ontwikkelen in de communicatie met externen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Modulebundel
Persoonlijk werkboek
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Op het einde van het academiejaar wordt door iedere student een gestructureerde zelfevaluatie neergeschreven in het werkboek met aandacht voor de verschillende topics.