- energieproblematiek, Kyoto en het Vlaams energiebeleid
- fossiele brandstoffen, kernenergie en hernieuwbare energiebronnen
- thermische en fotovoltaïsche zonne-energie
- windenergie
- waterkracht
- bio-energie
- warmtepompen
- energie-opslag
- energiezuinige gebouwen
- brandstofcellen
- kernfusie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
-De bachelor ETkan zelfstandig nieuwe kennis verwerven.
-De bachelor ET kan zelfstandig opdrachten uitwerken.
-De bachelor kan zelfstandig verworven kennis en uitgewerkte opdrachten duidelijk en overzichtelijk voorstellen.
-De bachelor kan de energieproblematiek uitleggen en er zijn mening over geven.
-De bachelor kent de milieueffecten van de verbranding van fossiele brandstoffen.
-De bachelor is op de hoogte van de Vlaamse beleidsmaatregelen in het kader van het verdrag van Kyoto.
-De bachelor kan de haalbaarheid en toepasbaarheid van duurzame energiebronnen zoals zonne-energie,windenergie, waterkracht, biomassa kritisch beoordelen.
-De bachelor krijgt inzicht in de huidige stand van zaken en de te verwachten mogelijkheden van kernfusie enbrandstofcellen.
-De studenten kan het gebruik van kernenergie kritisch beoordelen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen
- Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd
- Geen
Studenten bezitten de volgende competenties
-Geen
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving