De praktijkmodule is er op gericht je didactisch competent te maken voor de stage in de derde.
Uitgangspunt zijn gerichte observaties in de lagere school. In het opleidingsinstituut wordt daaropvolgend het geobserveerde besproken en worden didactische leervragen geformuleerd. In de docentgestuurde activiteiten komt de didactische component van de verschillende leergebieden aan bod. Tijdens student- en vraaggestuurde individuele contactmomenten wordt je bij de concrete voorbereiding van de stage begeleid.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Het moduleboek dat je ontvangt bij het begin van de module bevat de nodige informatie.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- Andere: didactisch atelier, microteaching
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving