1. Programmeren van een SCARA-robot met de AML-taal
- bewegingscommandos
- inbouwen van sensoren
- wiskundige uitdrukkingen
- definiëren van palletten
- definiëren van regio's
2. De industriële robot
- soorten robots
- aandrijvingen
- besturingen
- programmeermethodes
- robottoepassingen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektromechanische systemen.
- C02 Elektromechanische systemen testen.
- C07 De technische aspecten van een productieproces configureren.
- C11 Elektromechanische systemen operationeel houden.
Toelichting:
De bachelor elektromechanica kan programma's schrijven met behulp van de AML-taal
De bachelor elektromechanica kan een indeling maken van de robots
De bachelor elektromechanica kan de aandrijving van de robots met eigen woorden omschrijven
De bachelor elektromechanica kan de soorten besturingsystemen van de robots met eigen woorden omschrijven
De bachelor elektromechanica kan de soorten programmeringmethodes van de robots met eigen woorden omschrijven
De bachelor elektromechanica kan een onderscheid maken tussen de verschillende effectoren
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen
- Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd
- Diploma secundair onderwijs
Studenten bezitten de volgende competenties
-Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Neys Valère, 2006, cursus robotica. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel,
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving