- Barcodes: inleiding, types, printers, dragers, reading equipment
- RFID: inleiding, types, dragers, reading equipment
- Gevallenstudies oa Kruk- en Stoel
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Het inkoopproces managen, rekening houdend met parameters als productlevenscyclus, prognose, planning, leveranciersevaluatie, leveringssnelheid, taal van de leverancier.
- C02 Bij de inkoop communiceren in de bijhorende taal en rekening houden met de taal van de leverancier.
- C03 Het productieproces managen, rekening houdend met parameters als orderspecificatie, prognose, productie- en distributieplanning, beschikbare capaciteit, productielay-out, leveringssnelheid, materiaalbehandeling, stockbeheer.
- C04 Het magazijnproces managen, rekening houdend met parameters als productspecificatie, in-, op- en uitslagstrategieën, conditioneringseisen, voorraadprognose, opslag- en handlingcapaciteit, opslag-technische beperkingen, productidentificatiesystemen.
- C06 Kan de documentenstroom van alle soorten distributie managen.
- C07 Kan bij het distributieproces communiceren in de bijhorende taal.
- C13 Bezit de noodzakelijke technische kennis van een integrale logistieke keten.
Toelichting:
- De Bachelor is in staat om op een adequate wijze de verschillende barcodes en RFID tags te onderscheiden en vaardig te gebruiken
- De Bachelor kan de verschillende lees en schrijftoestellen voor automatische identificatie aansluiten en configureren
- De Bachelor kan de verschillende systemen van automatische identificatie analyseren en evalueren in practische toepassingen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen
Geen Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd
Geen Studenten bezitten de volgende competenties -Geen
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
F. Peeters, 2005, Goederenidentificatie. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen Geel, 120p.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- labo en werkcollege
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving